Monday 4 August 2014

Furnace fan replacement

Troubleshooting the Furnace Control Board IFC to Test if its BAD! Repairing HVAC Furnace Control Board Relay - How to fix air condition faulty circuit - Duration: 9:45. Mini Split Evap Motor Change Out and Blower Cleaning.


Cara mudah dan sederhana memasang bearing 608z pada dinamo kipas angin atau . Simulasi Sistem Kontrol Induced Draft (ID) Fan.

Maula Nurul Khakam1), Akhmad Hendriawan, S.

Department of electronic engineering, electronic engineering polytechnic institute of Surabaya ITS Surabaya.

Project scope are to replace five units of bottom cooling fans used to cooling down the bottom area of electric furnace , this replacement including modification of fan arrangement from pulley drive motor to direct coupled drive . Discharge electrode diberi tegangan negative (di PLTU Paiton II menggunakan KV DC). Bagian ini merupakan Induced Draft Fan yang fungsi utamanya adalah untuk menciptakan kevakuman di bagian furnace. FGD atau Flue gas desulphurization merupakan bagian dari pembangkit yang bertujuan mengurangi . Di dalam furnace , ruang bakar terbagi atas dua bagian yaitu ruang pertama dan ruang kedua.


Pada ruang pertama, di dalamnya. Asap dari ruang pembakaran dihisap oleh blower IDF (Induced Draft Fan ) melalui dust collector selanjutnya akan dibuang melalui cerobong asap. Kami GOODNEWS TECHNOLOGIES menjual berbagai macam blower dengan harga yang tejangkau meliputi dust collector,portable ventilator,axial fan , centrifugal fan ,dll.


Bila anda berminat dapat menghubungi kami di Office : Jln.


Boulevard Raya Ruko Star of Asia No. Taman Ubud Lippo Karawaci Tangerang Banten . SSC (Bak penampung abu yang berada di bagian bawah ruang bakar). Batubara (serbuk) yang dimasukan ke dalam ruang bakar sebagian tidak terbakar dan abu yang tidak terhisap oleh ID Fan akan jatuh dan ditampung di bagian bawah ruang bakar (Bottom Ash) dialirkan ke dalam bak . Gikoko incorporates Japanese furnace design to build customized melting furnace for smelters and heat treatment furnace for production process.


Gikoko has constructed heat treatment furnaces for automotive and building material factories.


Quality furnaces built by Gikoko has increased productivities in these factories. Gikoko Taniyama fans for the metal finishing painting booths and for the welding shop fume exhausts. Furnace manufactures who required constant operation at high temperature rely on Gikoko fans.


Gikoko undertakes field surveys to determine client requirements and performs fan maintenance service.


Company, Establishe Country , City, Customers.

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Popular Posts